Clasa pregatitoare – un start reusit

Ce înseamnă clasa pregătitoare? Timp îndelungat a fost – pentru foarte mulți părinți – un mare semn de întrebare.  Intre timp, elevii primei clase pregătitoare se apropie de finalul semestrului I de școală, așa că lucrurile au luat un contur mai clar.  I-am pus doamnei profesoare Laura Pamfiloiu întrebarea „Ce înseamnă clasa pregătitoare?” și iată mai jos răspunsul dânsei:

Clasa pregătitoare este un start reușit, un start menit să ofere toate șansele unui succes, este începutul unei călătorii fascinante. Asta ne-am propus și noi, profesorii care predăm la această clasă, să fim alături de cei 20 de mici elevi pe parcursul acestei prime călătorii, să-i ajutăm nu doar să vadă, dar mai ales să privească; nu doar să audă, dar mai ales să asculte; nu doar să atingă, dar mai ales să simtă.

Incă din prima zi a acestei fantastice călătorii, a fost alături de noi Froggy, mascota clasei noastre, jucăușă și sfătuitoare, plină de surprize și curiozități.

Activitățile pe care le facem în cadrul acestei clase își propun să aducă elevii în situația de a-și pune întrebări și de a găsi răspunsuri la problemele întâlnite în viața cotidiană. Dezvoltarea capacităților de raționament, inclusiv de raționament abstract, este încurajată în conexiune cu obiectele și activitățile familiare din sala de clasă, din curtea școlii.

Una dintre noutățile acestei clase o reprezintă organizarea conținuturilor învățării într-o manieră integrată. Această abordare oferă elevilor șansa de a se manifesta liber și creativ într-un mediu stimulativ și diversificat.

In stabilirea temelor de studiu, am pornit de la ideea că, de obicei, copiii comunică impresii despre lucrurile care îi interesează, despre universul lor apropiat, despre experiențele lor. Astfel, unitățile tematice pe care le-am studiat în acest semestru au fost:

  • Cine sunt eu?
  • Culorile toamnei
  • Coșul fermecat
  • In pădure
  • La fermă
  • Jocurile copiilor
  • Bucuriile iernii

Metodele pe care le folosim la clasă sunt cele activ-participative; metode cu caracter activ, bazate pe acțiune directă, pe manipulare, observare, colaborare, investigație personală. Elevul este în centrul învățării și nu profesorul; profesorul ghidează activitatea elevului, îl sprijină, îl încurajează, îl motivează.

Activitatea clasei pregătitoare este împărțită în următoarele discipline:

  • Comunicare în limba română,
  • Matematică și explorarea mediului,
  • Educație pentru societate,
  • Arte vizuale și lucru manual,
  • Muzică și mișcare,
  • Dezvoltare personală,
  • TIC- jocul cu calculatorul,
  • Limbi străine: engleză, respectiv germană,
  • Religie,
  • Educație fizică.

In cadrul orelor de arte vizuale, muzică, sport , limbi străine, religie, elevii lucrează cu profesorul de specialitate. Astfel, adaptarea pentru clasa întâi se va face mai lin și mult mai coerent, elevii fiind deja obișnuiți să interacționeze cu diferiți dascăli.

Un alt aspect la care ținem foarte mult este relația și comunicarea deschisă cu părinții. Pe lângă întâlnirile cu părinții, pe care le organizăm periodic, consultațiile private cu câte o familie, părinții primesc prin email un buletin informativ la fiecare final de unitate tematică. Spre exemplu, la finalul celei mai recente teme, părinții au putut afla următoarele:

„Am încheiat încă o unitate tematică, respectiv „La fermă”. In cadrul acestei teme, copiii au compus povești după imagini: „Intâmplări din ogradă” și „Povestea puiului de rândunică”. Am observat că acest gen de activitate este foarte îndrăgit de copii, le oferă posibilitatea de a se exprima (chiar și celor mai timizi), au creativitate, au idei foarte bune, și mai mult, în cadrul acestor activități nu există răspunsuri greșite.

Tot în cadrul acestei teme, am citit și am discutat cu copiii despre Troia și celebrul Cal Troian. Vă puteți imagina încântarea și curiozitatea copiilor! A fost o activitate foarte reușită.

Am făcut literele „I” mare și mic de tipar, precum și „R”. Am lucrat în caietele speciale. Am făcut multe jocuri cu cuvinte care rimează, am exersat singularul și pluralul sub forma jocurilor „eu spun una – tu spui multe”, am exersat diminutivul substantivelor, tot sub forma jocurilor „Eu spun mama – tu spui puiul”.

Am realizat o carte frumoasă sub forma unei sperietori de ciori, unde copiii au desenat sau și-au scris gândurile despre toamnă.

Am vizionat un film foarte frumos, „A day with Wendell”- O zi cu Wendell. Filmul urmărea povestea unui băiețel care merge în vizită la o fetiță. Filmul ne-a dat ocazia să discutăm și să analizăm reguli de comportament, bune maniere.

La matematică am învățat semnele și conceptele „mai mare”, „mai mic”, „egal”.  Am lucrat mult și la tablă și individual, am comparat mulțimi, am pus semnul corect unor mulțimi date. Am făcut exerciții de completare a unor șiruri logice.  Tot la matematică am învățat despre unități de măsură: timp, greutate, volum, temperatură, distanță. Am învățat noțiuni despre calendar, lunile anului, anotimpuri.

La dezvoltare personală, copiii au ascultat povestea unei broscuțe țestoase care se înfuria foarte tare. Apoi am învățat tehnica de relaxare și control al furiei pe care și broscuța a deprins-o la finalul poveștii.

La limba engleză am făcut povestea „Little Red Hen”. Am învățat (recapitulat pentru unii) animalele domestice, am construit mici dialoguri, am dramatizat momente din poveste.  O altă poveste a fost „Rosie’s walk”.

Am învățat două cântecele: „Ride the horse” și „I’ ve got a secret”.

Vom intra într-o nouă unitate tematică, respectiv „Jocurile copiilor”. Această temă (care va dura o săptămână) precede tema finală, dedicată sărbătorilor de iarnă.

Incepând de luni, puteți lua acasă obiectele portocalii de la muzeul clasei; culoarea acestei luni va fi Roșul, iar de data asta muzeul nostru va avea și o tematică: Crăciunul.

Și, după cum o spun chiar ei, copiii, e foarte frumos la școală, ne distrăm, aflăm lucruri noi, ne facem o mulțime de prieteni!
Vă așteptăm să ne faceți o vizită!

Laura Pamfiloiu
Profesor clasa pregătitoare

2 Răspunsuri to “Clasa pregatitoare – un start reusit”

  1. alexandrina_liscan Says:

    Felicitari, Laura, bravo, copii!

    • dana maier Says:

      Felicitari! aceasta clasa pregatitoare pare sa fie un exemplu de succes! ce mult inseamna implicarea si daruirea dascalilor alaturi de climatul pozitiv pe care-l asigura scoala! mi-a facut placere sa citesc acest articol!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Lectură și Scriere Creativă pentru Copii

În bucătăria noastră, cuvinte cu tâlc sunt puse în eprubete, din pipete curg picături de imaginație, iar bulbucii sunt șoapte ale poveștilor. Atenție: creează dependență! Proiect dedicat copiilor din clasele primare.

%d blogeri au apreciat asta: