Separarea puterilor in stat

TRCJ_ext_jpgÎn cadrul orelor de Cultură Civică, elevii clasei a VII-a studiază separarea puterilor în stat: legislativă, executivă şi judecătorească. După ce au învăţat la clasă partea teoretică referitoare la „Puterea judecătorească”, am organizat o vizită la Tribunalul Specializat Cluj, unde elevii au avut posibilitatea de a urmări desfăşurarea unor procese publice. La sârşitul activităţii, dna judecător Nicoleta Koșa a răspuns cu amabilitate întrebărilor puse de elevi, prezentând instituția, profesiile din cadrul ei (judecător, procuror, avocat, grefier etc.), însemnele, simbolurile. A fost o activitate interesantă şi utilă.
Elevii au fost însoţiţi de diriginta clasei, prof. Victoria Matei şi prof. Rodica Chirilă.
(prof. Rodica Chirilă)
Iată mai jos câteva din impresille elevilor participanți la activitate:
A fost un moment când noi a trebuit să ne arătăm maturitatea, să ne punem în funcţiune logica pentru a înţelege acele noţiuni, cazuri. A fost foarte interesant şi m-a pus mult pe gânduri la ce doresc să mă fac când voi fi mare. Înainte doream să fac Facultatea de drept pentru a deveni avocat, acum doresc să devin judecător. Le mulţumesc doamnelor profesoare, deoarece ne-au oferit oportunitatea aceasta.
(Ana Roşca)
 
La tribunal a fost interesant şi am fost plăcut impresionată de faptul că ne-a fost permis să asistăm la procese. Am învăţat câteva cuvinte specifice procurorilor sau avocaţilor. Pentru mine această vizită a fost utilă din două motive: am învăţat lucruri despre procese şi că e greu să stai câteva ore nemişcată într-o sală.
(Andrada Handru)
 
Mie mi s-a părut o vizită reuşită. Acum am înţeles mai bine ce este cu puterea juridică şi din cine este formată. În concluzie, mi s-a părut o bună cale de a înţelege mai bine materia.
(Maria Lazăr)
 
Când am intrat în tribunal mi s-a părut o clădire rece şi sobră şi mi-am spus: “Sper să fie prima şi ultima oară când o să vin aici”. Lucrul care m-a impresionat cel mai tare este faptul că purtau robe. Mi s-a spulberat un vis când am aflat că judecătorii nu folosesc ciocănel pentru a face liniște în sală.
(Ionela Handru)
 
În vizita la tribunal m-au impresionat următoarele lucruri: aspectul grandios al clădirii, faptul că avocaţii poartă robă, iar judecătorii nu au ciocănel. De asemenea, trebuie să menţionez că până la această vizită nu înţelegeam cum funcţionează tribunalul.
(Sonia Bălan)

Lasă un răspuns

Lectură și Scriere Creativă pentru Copii

În bucătăria noastră, cuvinte cu tâlc sunt puse în eprubete, din pipete curg picături de imaginație, iar bulbucii sunt șoapte ale poveștilor. Atenție: creează dependență! Proiect dedicat copiilor din clasele primare.

