ORĂ DE DIRIGENȚIE LA PALAT

Konnichiwa!

DSC_0284Elevii clasei a 6-a au participat la o oră de dirigenție inedită, în Palatul Bánffy din Cluj – cel mai important edificiu baroc din Cluj-Napoca (Piaţa Unirii nr. 30) – într-un cadru cu totul special – excepționala expoziţie de fotografie „Metamorfoze ale Japoniei postbelice”.

Ce ne-a adus aici?

Exemplul unei naţiuni care „s-a integrat modernităţii, păstrându-şi mai departe, cu profund respect, elementele existenţei milenare ca fundament al noii construcţii”.

Prin intermediul fotografiilor alb-negru expuse „sunt ilustrate cele două decenii de transformări, începând cu perioada grea de după război şi eforturile de reconstrucţie a ţării până la dezvoltarea explozivă a industriei şi boom-ul economic din anii `60, în imagini ce surprind deopotrivă Japonia tradiţională, dar şi aspecte ale modernităţii, legătura omului cu natura, impactul noilor tehnologii asupra mediului”.

Tot cu acest prilej am aflat și câteva aspecte mai puţin ştiute despre un popor cu o cultură foarte diferită de cea europeană:

– În Japonia copiii fac curat în şcoli în fiecare zi, timp de un sfert de oră, alături de profesori, ceea ce a condus la apariţia unei generaţii caracterizată de modestie şi pasionată de curăţenie. Igiena şi dorinţa lor de a menţine curăţenia reprezintă o parte a eticii japoneze;

– Japonia nu are resurse naturale şi este expusă la mii de cutremure pe an, dar toate acestea nu au împiedicat-o să devină una dintre cele mai dezvoltate ţări din lume;

– În doar 10 ani, oraşul Hiroshima a revenit la ceea ce a fost, din punct de vedere economic, înainte de căderea bombei atomice;

– Rata de alfabetizare a Japoniei se apropie de 100%;

– În Japonia, elevii de la clasa întâi până la clasa a şasea trebuie să înveţe etica în relaţiile cu ceilalţi oameni;

– Japonezii, deşi sunt unii dintre cei mai bogaţi oameni din lume, nu au servitori. Părinţii sunt responsabili pentru casă şi copii;

– Nu există nicio examinare de la clasa întâi până la clasa a treia, pentru că, în opinia japonezilor, scopul educaţiei este de a insufla concepte şi formarea caracterului, nu doar de examinare şi îndoctrinare;

– Dacă te duci la un restaurant de tip bufet suedez în Japonia, veţi observa că oamenii mănâncă doar cât au nevoie, fără a lăsa resturi în urma. Ei nu risipesc mâncarea;

– Durata de întârziere a trenurilor din Japonia este de câteva secunde pe an. Ei apreciază valoarea timpului şi sunt foarte punctuali;

– Elevii au la dispoziţie o jumătate de oră pentru a servi masa, astfel încât să li se asigure o digestie corectă. Când cei responsabili au fost întrebaţi despre această problemă, au răspuns: aceşti elevi sunt viitorul Japoniei;

– În Japonia sunt peste 50.000 de oameni care au peste 100 de ani.

Această prezentare necesită JavaScript.

Sayonara!

Ionuț Gînscă, dirigintele clasei a 6-a

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Lectură și Scriere Creativă pentru Copii

În bucătăria noastră, cuvinte cu tâlc sunt puse în eprubete, din pipete curg picături de imaginație, iar bulbucii sunt șoapte ale poveștilor. Atenție: creează dependență! Proiect dedicat copiilor din clasele primare.

%d blogeri au apreciat asta: