Scoala Elf in finala unei competitii internationale

Școala Gimnazială „Elf” s-a calificat în finala competiției internaționale de eseuri în limba engleză pe tema sustenabilității, precum și în finala competiției de proiecte școlare în domeniul sustenabilității „Schools Sustainability Challenge”. Ambele concursuri fac parte din evenimentul „2015 TSL International Schools Debate & Awards” – o competiție internațională pentru școli, lansată de organizația The Living Rainforest din Marea Britanie. Ceremonia de premiere va avea loc la Oxford, în perioada 7-10 iulie 2015. Astfel, la secțiunea eseuri pe tema educației pentru sustenabilitate, elevii Mircea Godiac, clasa a II-a, și Vlad Zagoni, clasa a IV-a, au obținut „Mențiune” (Honourable Mention), iar Dragoș Hăpăianu, clasa a V-a, s-a calificat în finala pentru Marele Premiu al concursului. Pentru înscrierea în competiție, elevii au fost invitaţi să redacteze un eseu în care să-și descrie propria viziune asupra educației pentru sustenabilitate. Toți cei trei elevi au fost pregătiți de profesorul de limba engleză Jacob Walters. În cadrul ceremoniei de premiere de la Oxford, finaliștii vor participa la o dezbatere în care își vor susține punctul de vedere printr-un discurs de cinci minute, după care se vor oferi premii pentru primii cinci clasați și va fi anunțat câștigătorul Marelui Premiu, dintre finaliștii selectați. De asemenea, în cadrul secțiunii „Schools Sustainability Challenge”, videoclipul „Secrete din grădina noastră”, realizat de Școala „Elf”, a fost selectat de membrii juriului printre cele cinci proiecte finaliste, urmând ca proiectul câștigător să fie anunțat la începutul lunii iulie 2015, în cadrul ceremoniei de la Oxford. Școala câștigătoare va primi trofeul competiției și un premiu de 500 GBP, ca sprijin financiar pentru proiecte similare. Videoclipul „Secrete din grădina noastră” ilustrează evoluția proiectului de grădinărit în curtea școlii, realizat de clasa doamnei profesoare Liliana Clițan, în parteneriat cu Asociația Română de Permacultură. În cadrul acestui proiect, inițiat anul ytrecut în luna martie, 24 de elevi în vârstă de 7 ani au învățat despre agricultura sustenabilă cultivându-și propria grădină în curtea școlii, cu sprijinul părinților și al voluntarilor din partea Asociației Române de Permacultură. Copiii au învățat cum se cultivă plantele în mod natural, fără a utiliza substanțe chimice, și au fost încântați să-și îngrijească propria grădină. Au realizat straturile de legume primăvara și au cules prima recoltă vara, când au mâncat o imensă salată delicioasă, pregătită din ridichi, salată verde, rucola, ceapă verde, mărar, spanac. Toamna, au plantat flori, iar iarna au invitat păsările în grădină, pregătindu-le locuri speciale unde să se poată hrăni cu semințe. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202477049685929&set=oa.805780642790980&type=3&theater   După experiența pozitivă din primul an, clasa doamnei Clițan a reluat proiectul și copiii se gândesc chiar să-și înceapă propria grădină acasă sau în curtea bunicilor. Între timp, elevii și părinții claselor pregătitoare și ai clasei I s-au implicat și ei în cultivarea unei grădini la școală. „Am învățat că e distractiv să ne cultivăm legumele chiar noi, și acestea au un gust mai bun când le culegi direct din grădină și le mănânci proaspete.”, au spus copiii. „Mereu am dorit să-i învăț pe elevii mei de unde provine hrana și cum ne putem îngriji planeta cultivând grădina în mod sustenabil. Întotdeauna copiii învață mai ușor atunci când fac lucruri practice ei înșiși. Le mulțumesc partenerilor de la Asociația Română de Permacultură pentru că mi-au oferit ocazia de a face acest lucru. Părinții au fost de asemenea foarte fericiți să se implice în proiect și le mulțumesc mult pentru entuziasmul pe care l-au arătat.”, a spus dna Liliana Clițan. „În urmă cu un an, când am început lucrul la grădina de legume a Școlii Elf, nu ne-am imaginat cât de multe lucruri minunate despre plante, viața din sol, reciclare, semințe și răbdarea de a le vedea germinând și crescând le putem arăta copiilor. Școala Elf din Cluj este un exemplu pozitiv de comunitate care a înțeles importanța grădinilor educaționale. Este al doilea an în care grădinărim alături de ei și ne bucurăm că ni s-a alăturat încă o clasă cu straturi noi (clasa pregătitoare A, prof. Gabriela Prunean) și o altă clasă care a plantat vegetație perenă (clasa IA, prof. Ioana Iovănaș).” – spune Cătălina Crișan, Asociația Română de Permacultură. Videoclipul „Secerete din grădina noastră” poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=4o176wA0GTM Numărul de vizionări și aprecieri primite de videoclip pe platforma YouTube vor conta în decizia finală a juriului, astfel că vă invităm să susțineți proiectul nostru, dacă credeți în astfel de inițiative, menite să educe copiii în spiritul respectului față de natură. Pagina oficială a concursului „Schools Sustainability Challenge”: http://www.livingrainforest.org/explore/schools-sustainability-challenge/ Pagina oficială a concursului „International Schools Essay Competition and Debate”: http://www.livingrainforest.org/explore/schools-debate/ Blogul Asociației Române de Permacultură: http://www.permacultura.ro/blog/2015/04/12/gradinarind-cu-copiii-o-placere-exemplul-scolii-elf-cluj/

Apariții în presă:

Amos News, 29.05.2015

Ziua de Cluj, 1.06.2015

Făclia de Cluj, 03.02.2015

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Lectură și Scriere Creativă pentru Copii

În bucătăria noastră, cuvinte cu tâlc sunt puse în eprubete, din pipete curg picături de imaginație, iar bulbucii sunt șoapte ale poveștilor. Atenție: creează dependență! Proiect dedicat copiilor din clasele primare.

%d blogeri au apreciat asta: